گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 / 11 / 1390برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
اگرچه خیلی ها با ازدواج کردن خوشبخت می شوند، و بعضی از آنها هم زندگی معمولی دارند، اما ما در اینجا می خواهیم شما را با راه های بدبخت شدن در ازدواج آشنا کنیم!

1. با کسی ازدواج کنید که دقیقا نقطه مقابل شما باشد. بهتر است مطلقا هیچ شباهتی به شما نداشته باشد. اگر برونگرا هستید، همسری درونگرا انتخاب کنید. اگر بصری هستید، با یک لمسی ازدواج کنید. اگر به شیوه زندگی سنتی ایمان دارید، کسی که به سبک مدرن اعتقاد دارد ممکن است کاملا بدبختتان کند! هرچه شباهتهای شما مخصوصا در اعتقادات کمتر باشد بیشتر می توانید به بدبخت شدنتان مطمئن باشید.


2. برای ازدواج هول باشید. تا می توانید عجولانه تصمیم بگیرید. حتی اگر کم سن ترین جوان دم بخت فامیل هستید. از کجا معلوم همین فردا همه شان ازدواج نکنند و مجرد ماندن شما نقل محافل نشود؟! هر زمان شنیدید یکی از فامیل یادوستانتان ازدواج کرده به شدت نگران شوید، اما قبل از هرگونه اقدامی اصل شماره سه را بخوانید.


3. زودتر از بزرگترهای خانواده ازدواج نکنید. اصل شماره 2 را جدی بگیرید، اما نه در داخل خانواده. اگر خواهر یا برادر بزرگتر شما هنوز ازدواج نکرده، حتی اگر کلا قصد ازدواج ندارد، شما هم ازدواج نکنید و بگویید تا او ازدواج نکرده شما هم ازدواج نخواهید کرد، حتی اگر گیس هایتان هم مثل دندانهایتان سفید شود. همه خواستگارها و موارد خوب را هم به همین بهانه رد کنید. اینطوری سالهای بعدی عمرتان را می توانید به راحتی به گوشه ای نشستن و حسرت خوردن بگذرانید. در صورتی که اصل شماره 3 درمورد شما صدق نمی کند، به سراغ اصل 4 بروید.


4. همسر آینده تان را از اماکن عمومی مناسب تور بزنید! مثلا پارک، سینما، کوه، جشن تولد دوستتان، و یا بهتر از همه اینها، "چت روم"! اگرچه بعضی ها به همین طریق با هم آشنا شده و احیانا ازدواج موفقی هم داشته اند، اما نگران نباشید؛ این اتفاق به ندرت روی می دهد. پس با خیال راحت بروید و آستین بالا بزنید!


5. به اولین خواستگاری که در خانه می آید جواب مثبت بدهید. اگر پسر هستید، به خواستگاری اولین دختری که با او آشنا می شوید بروید و با او ازدواج کنید. اصلا مهم نیست چه شخصیتی دارد، چند سالش است و چقدر به هم می خورید. هدف صرفا ازدواج کردن است. بنابراین خودتان را درگیر این جزییات کم اهمیت نکنید.


6. به هیچ وجه خانواده ها را در جریان نگذارید. یکی از علل بسیار موثر در بدبخت شدن، در جریان نگذاشتن خانواده هاست. بالاخره بزرگترها چهارتا پیرهن بیشتر از شما پاره کرده اند و ممکن است هوس کنند شما را راهنمایی کنند. مخصوصا پدر و مادرتان که به غیر از خوشبختی شما چیزی نمی خواهند. به حرفشان گوش ندهید. خودتان کاملا به دور از اطلاع آنها همه چیز را ببرید و بدوزید.


7. هرچه کمتر همدیگر را بشناسید. یادتان نرود که هرچه شناخت دو طرف از هم بیشتر باشد احتمال بدبخت شدنشان کمتر می شود. اصلا از طرف مقابلتان سوال نپرسید و به سوالات او پاسخ ندهید. در صورت امکان تمرین کنید تا یک ریز برایش حرف بزنید؛ آسمان و ریسمان را به هم ببافید، خوابهایتان را تعریف کنید، فیلم سینمایی تعریف کنید و خلاصه هر کار می توانید بکنید تا اصلا نگذارید طرف مقابل یک کلمه از دهانش بیرون بیاید. چون در این صورت ممکن است با حرفهایش خودش را به شما بشناساند. دوره آشنایی باید بسیار کوتاه باشد. بهتر است همان شب آشنایی مراسم خواستگاری را برپا کنید و فردایش هم ازدواج کنید و زود قال قضیه را بکنید برود پی کارش!

۸. تا می توانید دروغ ببافید. خودتان نباشید. این بهترین فرصت است که می توانید همه آرزوها و آرمان های بربادرفته خودتان را زنده کنید! کافی ست کمی در دریای وهم و خیال غوطه ور شوید و بعد هرچه به زبانتان می آید بگویید. از مسافرتهای خارجی گرفته تا صداقت و نجابت و .... درمورد خودتان، خانواده تان، دوستانتان، شغل و درآمدتان، محیط کاریتان، و خلاصه هرچه به دستتان می رسد خالی بندی کنید.


۹. وعده های بی اساس بدهید. در پی اصل شماره 9، می توانید بر اساس دروغ هایتان وعده و وعیدهای واهی هم بدهید. اصلا نیازی نیست که به میزان توانایی خودتان و کلا امکان پذیر بودن وعده ها حتی فکر هم بکنید. وقتی در کنار دروغ ها چهارتا وعده پوچ هم سوار شود، معرکه می شود!


۱۰. کاملا احساسی تصمیم بگیرید. در همان نگاه اول یک دل نه صد دل عاشق شوید. کف کنید. هرچه بتوانید زودتر و شدیدتر شیفته طرف مقابلتان شوید، احتمال بدبختی شما بیشتر خواهد شد. تماس فیزیکی می تواند در این مورد نقش زیادی داشته باشد. حتما شنیده اید که عشق آدم را کور می کند. خب این همان عشق کور است. وقتی اینطور شیفته می شوید دیگر عقلتان از کار می افتد و بقیه ماجرا را هم خودتان بهتر می دانید!


۱۱. تغییر کنید. به محض شروع رابطه (یا حتی قبل از شروع آن!) شروع کنید به تغییر کردن. این تغییر باید در راستای علایق و سلایق طرف مقابلتان باشد. بلافاصله دریابید که او چه جور آدمی است و فوری مثل او شوید. بعد هم هرچه او گفت بگویید "من هم همینطور، عزیزم!" دقیقا همان چیزی شوید که او می خواهد. شاید فکر کنید این مکانیسم چندان موثر نیست، اما به شما اطمینان می دهم که هست: با این کار هم هویت خودتان را از دست می دهید، هم طرف مقابلتان را گول می زنید، و هم بعد از مدتی دیگر نمی توانید تغییراتتان را حفظ کنید و خودتان می شوید، و تازه اینجا شروع جر و بحث ها و اختلافات است! البته تاثیرات گسترده دیگری هم دارد که وقتی به این توصیه عمل کنید خودتان می فهمید.


۱۲. در معیارهایتان تجدید نظر کنید. فهرستی از معیارهایتان برای انتخاب همسر تهیه کنید. اگر مواردی مثل تفاهم داشتن، تناسب فرهنگی و خانوادگی، شخصیت مناسب و از این قبیل در آن بود بلافاصله آن را خط بزنید. کجای دنیا دیده اید که کسی با معیارهایی چنین منطقی و درست بدبخت شده باشد؟ معیارهای مهم تری مثل ماشین و خانه شیک، پدر پولدار، خوش تیپی و از همه مهمتر خوشگلی و جذابیت را جایگزین آنها کنید.


۱۳. چشم و هم چشمی کنید. اگر در پی عمل به اصل شماره 13، معیارهای غیرمنطقی کم آوردید، می توانید به چشم و هم چشمی متوسل شوید. ببینید دخترخاله ی لوس و پرافاده تان با چه کسی نامزد کرده، بعد معیارهایی انتخاب کنید که پوز او را بزنید. مثلا اگر نامزد او پرادو دارد، مال شما باید بی ام و آخرین مدل داشته باشد. اگر پسرعمو با یک دکتر ازدواج کرده، فوری دست به کار شوید و به هر قیمتی که شده یک پروفسوری چیزی برای خودتان دست و پا کنید. و از این قبیل. چشم و هم چشمی هم چشم او را کور می کند و هم چشم خودتان را!


۱۴. ساده باشید. اصلا منظورم از ساده بودن، ساده زیستی نیست، بلکه ساده لوحی ست. به راحتی گول بخورید. همه حرفهای طرف مقابل را – حتی اگر تابلو است که دارد خالی می بندد – با یک لبخند ملیح بپذیرید و تاکید کنید که او صادق ترین فردی است که در عمرتان دیده اید! به همه حرف هایش گوش کنید و هرچه از شما خواست انجام دهید. سهل الوصول هم باشید. همینها کافی ست!

نگران نباشید! نیازی نیست که همه این اصول را رعایت کنید. یکی دوتایش را هم که اساسی به کار ببندید، بدبخت شدنتان تضمین می شود. خیلی ها بوده اند که فقط با استفاده از یکی از این راه ها چنان بدبخت شده اند که بیا و ببین. به ما اعتماد کنید!

زینب شاهدی

موفقیت شماره ۲۲۷ و  ۲۲۸

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید:

معیارهای خوب برای ازدواج

افرادی که به هیچ وجه نباید با آنها ازدواج کرد

آدم خوبیست، اما با او ازدواج نکن!

چرا آمار طلاق اینقدر بالا رفته؟!



-